News

III suusalaager tehtud! 04. February Arti Allmägi

8. klasside õpilastele toimus 27. kuni 31. jaanuarini taas suusalaager Jõulumäe Tervisespordikeskuses.


Osa võttis seekord 57 õpilast (18 a klassist, 23 b klassist ja 16 d klassist), kooli jäi õppetööle 15 õpilast. Õpetajatest aitasid laagrit läbi viia kehalise kasvatuse õpetajad eesotsas põhivastutajana Enn Laanemäe, Ly Haandi, Kadri Koivil ja Ülar Truu. Igal aastal on kaasas käinud huvijuht Arti Allmägi, kelle vastutusalaks on õppetöö ja suusatamise kõrval pakkuda tegevusi õhtuteks. Abiks oli sellel aastal ka  klassijuhataja Jaanika Kask.

27. jaanuaril kell 15.30 startisid koolimaja juurest üks buss, mikrobuss ja sõiduauto teele Pärnumaa poole. Välja sõitsime varasemate laagritega võrreldes hiljem, sest kaheksandikud osalesid laulupeo ettelaulmisel. Teistel oli tavaline koolipäev. Jõulumäe Tervisespordikeskusesse saabudes asjad bussist välja, suusad seina najale ja otse õhtusöögile. Vastu võtsid makaronid hakklihaga ja kohupiim šokolaaditükkidega ehk oli kohe aru saada, et toit on hea. Asjad tuppa viidud, said esimesed õpilased juba valgustatud suusarajal meetrid kirja, sest suusad tuli nagunii viia boksi, mis asus suusaraja kõrval. Nagu ikka, siis sai suuskade puhul näha doominoefekti, kui need üksteise kõrval seina najale püsti olid asetatud. Kavalamad jätsid suusad edaspidi kohe pikali maha.

Teisipäeval, 28. jaanuaril läks tõsisemaks tööks. Hommikul kell 7.30 äratus, 7.45 pallisaalis rivistus, sh võimlemine ja õpilaste jagamine gruppidesse ning kell 8.00 hommikusöök. Kell 9.00 asusime põhitegevuste juurde. Päeva jooksul tuli kahel korral käia suusarajal kui ka õppetööl. Hommikul tuli õppetöös selgust saada matemaatikas ja eesti keeles. Suusarada oli laagris oldud päevade vast et parim, kuigi sellel hetkel me seda veel ei teadnud. Lõunasöök söödud, tuli teine ring õppetööd ja suusatamist. Õppetööks oli seekord kodunduses mustri loomine ning teises tunnis huvijuhi juhendamisel suuskade määrimise õpetus ja klassikalise ning uisusuusa varustuse eripärad. Märksõnad: paine, tehnika, parafiin, floor, pidamine. Väsinud päevasest spordist ja ajutööst, ootas kell 18.00 taas maitsev õhtusöök, et koguda energiat õhtuseks programmiks. Kell 19.00 kogunesime pallisaalis. Päeva jooksul selgus, et kõik õpilased ei teagi üksteist nimepidi. Seetõttu otsustasid õpetajad korraldada mängu, kus tuli kiiruse peale ära arvata oma vastas seisva kaasõpilase nimi. Kui seda ei teadnud, siis tuli end tutvustada. Tutvumismäng tehtud, saabus laagri üks pingelisemaid hetki. Nimelt pidi valima omale tantsupartneri. Nagu ka varasematel aastatel, osutus see kõige keerulisemaks osaks. Lõpuks õpetajate abiga saime paarilised leitud, suurem osa julges ka käest kinni võtta ning saimegi selgeks õppida meie koolis ja laagris juba traditsioonilise Kalle-Kusta tantsu. Selgus, et ühel klassil on see algklassidest juba selge ja seetõttu läks sel korral õppimine märksa kiiremini. Kiidame!

Kolmapäeval, 29. jaanuaril muutusid ilmaolud keerulisemaks. Hommikul (pärast rivistust, hommikuvõimlemist ja hommikusööki) said kõik suusarajal käidud, aga jäine rada põhjustas nii mõnelegi sinika. Kui suusatamise tehnika esimesel päeval juba osadel paranes, siis jäisel rajal oli seda keeruline rakendada. Õppetööks seekord matemaatika ja inglise keel. Päeva teine pool möödus liivahallis, kus toimusid võrkpallivõistlused. Kolm matemaatikaolümpiaadil osalevat õpilast läksid huvijuhiga Pärnu Koidula Gümnaasiumisse. Võrkpallis võistlesid omavahel poiste võistkonnad ja tüdrukute võistkonnad. Poiste võitjaks tuli meeskond koosseisus Gregor Martin, Steven, Kasper ja Marten ning tüdrukute võitjaks võistkond ÄSSAD koosseisus Säde Lee, Kaisa, Luisa ja Liselle. Võitjad said võistelda ka õpetajate võistkonna vastu, kuid viimased olid siiski osavamad. Seejärel liiguti õppeklassi, kus toimus mälumäng. Õpilastel oli juba teada, et võitjaid ootab auhinnareis Pärnusse poodi. Kuigi üldiselt oli võistlus tasavägine, siis esikoht oli kindel ning poesõidu võitis võistkond MLMLM koosseisus Mia Marii, Lilit, Mirtel, Liisbet ja Marie. Auhinnareis toimus õhtusel ajal ning Kaubamajakasse jõudes selgus, et pood on avatud veel 15 minutit, mistõttu läks poeskäik kiiresti. Õpetajad Jaanika ja Arti täitsid samal ajal teiste õpilaste kaasa antud tellimusi. Õhtul said saunahuvilised õpilased veel kahe tunni jooksul leili visata. Kahe esimese päeva jooksul kujunes välja ka karistus hilinemiste, öörahu rikkumiste ja korraldustele mitte allumise osas – „sada“. See tähendas poiste puhul 100 kätekõverdust päeva jooksul. Mõned jõudsid 300ni. Tüdrukud said kükke teha, kuid märksa vähem, sest nad andsid selleks vähem põhjust.

30. jaanuar oli aga sedavõrd vihmane ning rada jäine, et õpetajad otsustasid hommikuse suusatunni rajal asendada liivahalliga. Kuna endiselt oli üleval võrkpallivõrgud, siis toimusid võrkpallivõistlused, aga seekord segavõistkondadele ja gruppides vastavalt varasemalt jagatule. Vabad võistkonnad said vahepeal harjutada rannatennist. Parimateks võrkpalluriteks osutusid ühes alagrupis Gregor Martin, Laura, Hedi, Joonatan ja Joosep ning teises alagrupis võistkond koosseisus Kaisa, Mirtel, Märten, Marten ja Lukas. Õppetöös toimus ajalootund õp Jaanika Kase juhendamisel ja teiseks tuli lahendada matemaatikaülesandeid. Pärast lõunasööki oli kokku lepitud kohtumine pallisaalis, et anda infot päeva edasise kava osas. Kuna suusaraja olukord endiselt trööstitu, siis üks grupp asus õppetööle ajaloos ja matemaatikas ning teistega mindi 5 km matkarajale. Matkarajal oli mitmeid harjutuskohti, kus sai osavust ja jõudu arendada. Lisaks võeti huvijuhiga mõõtu sprindivõimetes, aga hetkel jäid õpilased siiski alla. Laagris oldud päevade jooksul sai huvijuht proovile pandud veel males, suusasprindis ja lauatennises ning proovitud sai virtuaalset kaljuronimist. Õpilastele tänud väljakutsete eest! Õpetaja Jaanika kasutas mõnusas männimetsas võimalust teha üks jooksuring. Avastasime rajal lisaks diskgolfi võimalustele ka toreda grillimiskoha, mis võib saada järgmisel aastal ühe õhtu planeeritud osaks. Päev lõppes kinoõhtuga, kus õppeklassi võis kaasa võtta oma tekid-snäkid ning vaatasime ajaloolist draamat ja biograafiafilmi „Vehkleja“.

Ja märkamatult jõudis kätte reede, meie viimane päev. 7.30 äratus, 7.45 rivistus, 8.00 hommikusöök ning kell 9.00 suusarajale. Seekord oli rajamasinatega piisavalt korda tehtud staadioniring, millel saime omale sobival tempol teha u tund aega ringe. Väljaspool rada oli olukord ohtlik ning sinna meid ei lubatud. Uudistest oli kuulda, et noorte murdmaakarika Jõulumäe etapp viidi lumepuuduse tõttu üle Alutagusele. Grupipilt tehtud, ringid suusatatud, oligi aeg asjad kokku pakkida, lõunasöök ära süüa ning taas bussiga Kuressaare poole teele asuda.

Lõpetuseks jagame veel klassijuhataja ja õpilaste muljeid selle aasta suusalaagrist.

Klassijuhataja Jaanika Kask:

Suusalaager ei olnud pelgalt sportlik ettevõtmine, vaid kogemus, mis ühendas liikumise, õppimise ja meeskonnavaimu. Kui õpilastele oli see võimalus avastada vähese lumega talverõõme ja omandada uusi oskusi, siis minule kui õpetajale pakkus see ainulaadset vaadet oma õpilastele väljaspool klassiruumi – kogemust, mis võib olla sama rikastav kui õpilastelegi.  

Ühistegevustes tulid esile õpilaste parimad küljed – abivalmidus, rõõmsameelsus ja soov üksteist toetada. Sportlik keskkond ja ühine eesmärk lõid tugeva meeskonnavaimu, mis aitas kaasa nii füüsilistele saavutustele kui ka sotsiaalsete oskuste arengule. Minu jaoks oli inspireeriv näha, kuidas õpilased ületavad oma hirme, arendavad visadust ja julgustavad üksteist edasi liikuma.  

Lisaks oli suusalaager suurepärane näide mitteformaalsest õppimisest, kus teadmisi ja kogemusi omandati tegevuste kaudu. Õpilased õppisid aja planeerimist, varustuse eest hoolitsemist ning tegema koostööd õppeülesannete lahendamisel.
Kui tavapärane õpetajatöö on tihti seotud tundide andmise, hindamiste ja distsipliiniga, siis suusalaager pakkus võimalust näha õpilasi täiesti uues valguses. Õpetaja roll muutus – ta ei olnud ainult juhendaja, vaid ka kaaslane, toetaja ja innustaja. See kogemus:
Aitab mõista õpilasi paremini – vabas keskkonnas avalduvad õpilaste iseloomujooned ja tugevused selgemalt.
Loob tugevama sideme – ühised väljakutsed ja eduelamused parandavad õpetaja ja õpilaste suhteid.
Toob vaheldust ja uut energiat – aktiivne liikumine ja loodus annavad ka õpetajale värskust ja motivatsiooni.

Valik kaheksandike mõtteid suusalaagrist:

- Nii nii tore oli. Suusatamine oli alguses raske, aga lõpuks sai enamvähem selgeks ja ei kukkunudki enam väga palju. Õhtud olid ülitoredad. Ma enda meelest olen oma lennukaaslastega palju lähedasem kui enne. Ilm oli halb.

- Kui me suusalaagrisse tulime, ei saanud ma veel aru sellest, mida üheksandikud rääkinud olid. See oli mu elu parim aeg. Ma sain oma paralleelidega lähemaks ja sain proovida ka seda kurikuulsat morssi. Kõige rohkem meeldis mulle õhtune aeg. Kui teised su tuppa hiilivad ja sa üritad elu eest vait olla, aga see on väga raske, kuna meil lihtsalt on nii naljakas. Eks me saime ka oma õppetunni, aga see oli seda väärt. Lühidalt kokku võttes oli suusalaager mu elu parim aeg ja tahaks siia järka aasta ka tagasi tulla!

- Toredam, kui arvasin. Toit oli väga hea. Väga mugavad toad, aga hommikupoole oli kuulda kopsimist. Matk oli tore. Kellegi äratus kestis terve hommiku :(

- Toit oli väga hea. Rajad alguses ei olnud väga head. Toad olid päris väikesed, aga oli lõbus. Võrkpalli oli ka äge mängida.

- Väga meeldis mängida pinksi ja õppida. Tore oli jäistest küngastest alla minna.

- Mulle meeldis suusalaagris kõik, eriti suusatamine ja liivahallis võrkpalli mängimine. Õppimist oleks võinud vähem olla. :) 

- Söök oli väga hea. Ühistegevusi võiks rohkem olla. Vaba aega võiks rohkem olla.

- Suusalaager oli väga lahe. Kõik meeldis peale selle, et lund ei olnud. Kogu aeg oli tegevust ning oli tore. Koolitöid polnud liiga palju, aga suusatada võiks rohkem kui saaks. Väga hea toit. Toredad õpetajad.

- Laager oli tore ja sisukas. Tegime erinevaid tegevusi, mis mulle väga meeldisid ja neid oleks võinud rohkem olla. Suusatada oli ka mõnus, aga kahjuks rada oli jäine ja väga libe. Võrkpall mulle meeldis väga, aga see oli päris väsitav ka. Mulle väga meeldis see asukoht, sest seal saab nii palju sporti teha ja lõbutseda ka. Suusatada saime küll vähme vihma tõttu, kui see asendati kohe mõne muu tegevusega. Ka tubades ei olnud igav, sest mängisime palju kaarte ja naersime niisama. Laager oli väga tore.

- Mulle meeldis laager, aga vabal ajal oli vähe teha.

- Ülitoredad õpetajad. Päevakava hästi läbi mõeldud. Oleks võinud olla rohkem ühiseid mänge/tegevusi pallisaalis. Väga hea söök ja rohkesti erinevaid valikuid. Meeldis see, et anti palju puuvilju. Toredad töötajad.

- Positiivne: Söök oli hea. Tegevused olid toredad. Saun oli hea. Kuivati. Negatiivne: Poodi ei olnud.

- Positiivne – mulle meeldis väga see, et sain uute inimestega tutvuda ja isegi mitu uut sõpra. Negatiivne – ei tahtnud nii palju matet teha. Ka see kava, kus korraks õppimine, siis suusatama, siis tagasi õppima. See oli väsitav.

- Oli väga tore, sai teha palju erinevaid tegevusi. Suusatada oli tore, kuid rada oli ohtlik jää pärast. Mälumäng oli tore ja põnev. Tegevused olid ka toredad, sai palju nalja ja oli ka lihtsalt tore.

- Toit oli hea. Mulle meeldis, kui sai võrkpalli liivas mängida ja teistel punkte lugeda. Tore oli ka vaba aeg ja toad olid mugavad. Matk oli tegelikult tore ja suusatada oli lihtne tänu õpetajate juhedamisele.

- Ülitore on olnud. Toit oli üllatavalt hea ja tubades mõuns olla. Radadel suusatada ka väga äge. Ei oskagi muud öelda, kui aitäh!

Kokkuvõtteks võib öelda, et sõltumata ilmaoludest on suusalaager õpilaste jaoks oluline, sest pikalt koos olles õpitakse paremini  üksteist tundma, toime tulema erinevate situatsioonide ja väljakutsetega, piisav füüsiline koormus aitab kaasa üldise heaolu ja õppevõime suurenemisele ning eemalolek viib koolis või kodus tekkinud muremõtetest kaugemale. Täname kõiki õpetajaid, õpilasi ja Jõulumäe Tervisespordikeskuse töötajad (eriti kokkasid), kes panustasid meie kooli III suusalaagri kordaminekusse!

Vaata ka fotogaleriid.

Osa võttis seekord 57 õpilast (18 a klassist, 23 b klassist ja 16 d klassist), kooli jäi õppetööle 15 õpilast. Õpetajatest aitasid laagrit läbi viia kehalise kasvatuse õpetajad eesotsas põhivastutajana Enn Laanemäe, Ly Haandi, Kadri Koivil ja Ülar Truu. Igal aastal on kaasas käinud huvijuht Arti Allmägi, kelle vastutusalaks on õppetöö ja suusatamise kõrval pakkuda tegevusi õhtuteks. Abiks oli sellel aastal ka  klassijuhataja Jaanika Kask.


27. jaanuaril kell 15.30 startisid koolimaja juurest üks buss, mikrobuss ja sõiduauto teele Pärnumaa poole. Välja sõitsime varasemate laagritega võrreldes hiljem, sest kaheksandikud osalesid laulupeo ettelaulmisel. Teistel oli tavaline koolipäev. Jõulumäe Tervisespordikeskusesse saabudes asjad bussist välja, suusad seina najale ja otse õhtusöögile. Vastu võtsid makaronid hakklihaga ja kohupiim šokolaaditükkidega ehk oli kohe aru saada, et toit on hea. Asjad tuppa viidud, said esimesed õpilased juba valgustatud suusarajal meetrid kirja, sest suusad tuli nagunii viia boksi, mis asus suusaraja kõrval. Nagu ikka, siis sai suuskade puhul näha doominoefekti, kui need üksteise kõrval seina najale püsti olid asetatud. Kavalamad jätsid suusad edaspidi kohe pikali maha.

Teisipäeval, 28. jaanuaril läks tõsisemaks tööks. Hommikul kell 7.30 äratus, 7.45 pallisaalis rivistus, sh võimlemine ja õpilaste jagamine gruppidesse ning kell 8.00 hommikusöök. Kell 9.00 asusime põhitegevuste juurde. Päeva jooksul tuli kahel korral käia suusarajal kui ka õppetööl. Hommikul tuli õppetöös selgust saada matemaatikas ja eesti keeles. Suusarada oli laagris oldud päevade vast et parim, kuigi sellel hetkel me seda veel ei teadnud. Lõunasöök söödud, tuli teine ring õppetööd ja suusatamist. Õppetööks oli seekord kodunduses mustri loomine ning teises tunnis huvijuhi juhendamisel suuskade määrimise õpetus ja klassikalise ning uisusuusa varustuse eripärad. Märksõnad: paine, tehnika, parafiin, floor, pidamine. Väsinud päevasest spordist ja ajutööst, ootas kell 18.00 taas maitsev õhtusöök, et koguda energiat õhtuseks programmiks. Kell 19.00 kogunesime pallisaalis. Päeva jooksul selgus, et kõik õpilased ei teagi üksteist nimepidi. Seetõttu otsustasid õpetajad korraldada mängu, kus tuli kiiruse peale ära arvata oma vastas seisva kaasõpilase nimi. Kui seda ei teadnud, siis tuli end tutvustada. Tutvumismäng tehtud, saabus laagri üks pingelisemaid hetki. Nimelt pidi valima omale tantsupartneri. Nagu ka varasematel aastatel, osutus see kõige keerulisemaks osaks. Lõpuks õpetajate abiga saime paarilised leitud, suurem osa julges ka käest kinni võtta ning saimegi selgeks õppida meie koolis ja laagris juba traditsioonilise Kalle-Kusta tantsu. Selgus, et ühel klassil on see algklassidest juba selge ja seetõttu läks sel korral õppimine märksa kiiremini. Kiidame!

Kolmapäeval, 29. jaanuaril muutusid ilmaolud keerulisemaks. Hommikul (pärast rivistust, hommikuvõimlemist ja hommikusööki) said kõik suusarajal käidud, aga jäine rada põhjustas nii mõnelegi sinika. Kui suusatamise tehnika esimesel päeval juba osadel paranes, siis jäisel rajal oli seda keeruline rakendada. Õppetööks seekord matemaatika ja inglise keel. Päeva teine pool möödus liivahallis, kus toimusid võrkpallivõistlused. Kolm matemaatikaolümpiaadil osalevat õpilast läksid huvijuhiga Pärnu Koidula Gümnaasiumisse. Võrkpallis võistlesid omavahel poiste võistkonnad ja tüdrukute võistkonnad. Poiste võitjaks tuli meeskond koosseisus Gregor Martin, Steven, Kasper ja Marten ning tüdrukute võitjaks võistkond ÄSSAD koosseisus Säde Lee, Kaisa, Luisa ja Liselle. Võitjad said võistelda ka õpetajate võistkonna vastu, kuid viimased olid siiski osavamad. Seejärel liiguti õppeklassi, kus toimus mälumäng. Õpilastel oli juba teada, et võitjaid ootab auhinnareis Pärnusse poodi. Kuigi üldiselt oli võistlus tasavägine, siis esikoht oli kindel ning poesõidu võitis võistkond MLMLM koosseisus Mia Marii, Lilit, Mirtel, Liisbet ja Marie. Auhinnareis toimus õhtusel ajal ning Kaubamajakasse jõudes selgus, et pood on avatud veel 15 minutit, mistõttu läks poeskäik kiiresti. Õpetajad Jaanika ja Arti täitsid samal ajal teiste õpilaste kaasa antud tellimusi. Õhtul said saunahuvilised õpilased veel kahe tunni jooksul leili visata. Kahe esimese päeva jooksul kujunes välja ka karistus hilinemiste, öörahu rikkumiste ja korraldustele mitte allumise osas – „sada“. See tähendas poiste puhul 100 kätekõverdust päeva jooksul. Mõned jõudsid 300ni. Tüdrukud said kükke teha, kuid märksa vähem, sest nad andsid selleks vähem põhjust.

30. jaanuar oli aga sedavõrd vihmane ning rada jäine, et õpetajad otsustasid hommikuse suusatunni rajal asendada liivahalliga. Kuna endiselt oli üleval võrkpallivõrgud, siis toimusid võrkpallivõistlused, aga seekord segavõistkondadele ja gruppides vastavalt varasemalt jagatule. Vabad võistkonnad said vahepeal harjutada rannatennist. Parimateks võrkpalluriteks osutusid ühes alagrupis Gregor Martin, Laura, Hedi, Joonatan ja Joosep ning teises alagrupis võistkond koosseisus Kaisa, Mirtel, Märten, Marten ja Lukas. Õppetöös toimus ajalootund õp Jaanika Kase juhendamisel ja teiseks tuli lahendada matemaatikaülesandeid. Pärast lõunasööki oli kokku lepitud kohtumine pallisaalis, et anda infot päeva edasise kava osas. Kuna suusaraja olukord endiselt trööstitu, siis üks grupp asus õppetööle ajaloos ja matemaatikas ning teistega mindi 5 km matkarajale. Matkarajal oli mitmeid harjutuskohti, kus sai osavust ja jõudu arendada. Lisaks võeti huvijuhiga mõõtu sprindivõimetes, aga hetkel jäid õpilased siiski alla. Laagris oldud päevade jooksul sai huvijuht proovile pandud veel males, suusasprindis ja lauatennises ning proovitud sai virtuaalset kaljuronimist. Õpilastele tänud väljakutsete eest! Õpetaja Jaanika kasutas mõnusas männimetsas võimalust teha üks jooksuring. Avastasime rajal lisaks diskgolfi võimalustele ka toreda grillimiskoha, mis võib saada järgmisel aastal ühe õhtu planeeritud osaks. Päev lõppes kinoõhtuga, kus õppeklassi võis kaasa võtta oma tekid-snäkid ning vaatasime ajaloolist draamat ja biograafiafilmi „Vehkleja“.

Ja märkamatult jõudis kätte reede, meie viimane päev. 7.30 äratus, 7.45 rivistus, 8.00 hommikusöök ning kell 9.00 suusarajale. Seekord oli rajamasinatega piisavalt korda tehtud staadioniring, millel saime omale sobival tempol teha u tund aega ringe. Väljaspool rada oli olukord ohtlik ning sinna meid ei lubatud. Uudistest oli kuulda, et noorte murdmaakarika Jõulumäe etapp viidi lumepuuduse tõttu üle Alutagusele. Grupipilt tehtud, ringid suusatatud, oligi aeg asjad kokku pakkida, lõunasöök ära süüa ning taas bussiga Kuressaare poole teele asuda.

Lõpetuseks jagame veel klassijuhataja ja õpilaste muljeid selle aasta suusalaagrist.

Klassijuhataja Jaanika Kask:

Suusalaager ei olnud pelgalt sportlik ettevõtmine, vaid kogemus, mis ühendas liikumise, õppimise ja meeskonnavaimu. Kui õpilastele oli see võimalus avastada vähese lumega talverõõme ja omandada uusi oskusi, siis minule kui õpetajale pakkus see ainulaadset vaadet oma õpilastele väljaspool klassiruumi – kogemust, mis võib olla sama rikastav kui õpilastelegi.  

Ühistegevustes tulid esile õpilaste parimad küljed – abivalmidus, rõõmsameelsus ja soov üksteist toetada. Sportlik keskkond ja ühine eesmärk lõid tugeva meeskonnavaimu, mis aitas kaasa nii füüsilistele saavutustele kui ka sotsiaalsete oskuste arengule. Minu jaoks oli inspireeriv näha, kuidas õpilased ületavad oma hirme, arendavad visadust ja julgustavad üksteist edasi liikuma.  

Lisaks oli suusalaager suurepärane näide mitteformaalsest õppimisest, kus teadmisi ja kogemusi omandati tegevuste kaudu. Õpilased õppisid aja planeerimist, varustuse eest hoolitsemist ning tegema koostööd õppeülesannete lahendamisel.
Kui tavapärane õpetajatöö on tihti seotud tundide andmise, hindamiste ja distsipliiniga, siis suusalaager pakkus võimalust näha õpilasi täiesti uues valguses. Õpetaja roll muutus – ta ei olnud ainult juhendaja, vaid ka kaaslane, toetaja ja innustaja. See kogemus:
Aitab mõista õpilasi paremini – vabas keskkonnas avalduvad õpilaste iseloomujooned ja tugevused selgemalt.
Loob tugevama sideme – ühised väljakutsed ja eduelamused parandavad õpetaja ja õpilaste suhteid.
Toob vaheldust ja uut energiat – aktiivne liikumine ja loodus annavad ka õpetajale värskust ja motivatsiooni.

Valik kaheksandike mõtteid suusalaagrist:

- Nii nii tore oli. Suusatamine oli alguses raske, aga lõpuks sai enamvähem selgeks ja ei kukkunudki enam väga palju. Õhtud olid ülitoredad. Ma enda meelest olen oma lennukaaslastega palju lähedasem kui enne. Ilm oli halb.

- Kui me suusalaagrisse tulime, ei saanud ma veel aru sellest, mida üheksandikud rääkinud olid. See oli mu elu parim aeg. Ma sain oma paralleelidega lähemaks ja sain proovida ka seda kurikuulsat morssi. Kõige rohkem meeldis mulle õhtune aeg. Kui teised su tuppa hiilivad ja sa üritad elu eest vait olla, aga see on väga raske, kuna meil lihtsalt on nii naljakas. Eks me saime ka oma õppetunni, aga see oli seda väärt. Lühidalt kokku võttes oli suusalaager mu elu parim aeg ja tahaks siia järka aasta ka tagasi tulla!

- Toredam, kui arvasin. Toit oli väga hea. Väga mugavad toad, aga hommikupoole oli kuulda kopsimist. Matk oli tore. Kellegi äratus kestis terve hommiku :(

- Toit oli väga hea. Rajad alguses ei olnud väga head. Toad olid päris väikesed, aga oli lõbus. Võrkpalli oli ka äge mängida.

- Väga meeldis mängida pinksi ja õppida. Tore oli jäistest küngastest alla minna.

- Mulle meeldis suusalaagris kõik, eriti suusatamine ja liivahallis võrkpalli mängimine. Õppimist oleks võinud vähem olla. :) 

- Söök oli väga hea. Ühistegevusi võiks rohkem olla. Vaba aega võiks rohkem olla.

- Suusalaager oli väga lahe. Kõik meeldis peale selle, et lund ei olnud. Kogu aeg oli tegevust ning oli tore. Koolitöid polnud liiga palju, aga suusatada võiks rohkem kui saaks. Väga hea toit. Toredad õpetajad.

- Laager oli tore ja sisukas. Tegime erinevaid tegevusi, mis mulle väga meeldisid ja neid oleks võinud rohkem olla. Suusatada oli ka mõnus, aga kahjuks rada oli jäine ja väga libe. Võrkpall mulle meeldis väga, aga see oli päris väsitav ka. Mulle väga meeldis see asukoht, sest seal saab nii palju sporti teha ja lõbutseda ka. Suusatada saime küll vähme vihma tõttu, kui see asendati kohe mõne muu tegevusega. Ka tubades ei olnud igav, sest mängisime palju kaarte ja naersime niisama. Laager oli väga tore.

- Mulle meeldis laager, aga vabal ajal oli vähe teha.

- Ülitoredad õpetajad. Päevakava hästi läbi mõeldud. Oleks võinud olla rohkem ühiseid mänge/tegevusi pallisaalis. Väga hea söök ja rohkesti erinevaid valikuid. Meeldis see, et anti palju puuvilju. Toredad töötajad.

- Positiivne: Söök oli hea. Tegevused olid toredad. Saun oli hea. Kuivati. Negatiivne: Poodi ei olnud.

- Positiivne – mulle meeldis väga see, et sain uute inimestega tutvuda ja isegi mitu uut sõpra. Negatiivne – ei tahtnud nii palju matet teha. Ka see kava, kus korraks õppimine, siis suusatama, siis tagasi õppima. See oli väsitav.

- Oli väga tore, sai teha palju erinevaid tegevusi. Suusatada oli tore, kuid rada oli ohtlik jää pärast. Mälumäng oli tore ja põnev. Tegevused olid ka toredad, sai palju nalja ja oli ka lihtsalt tore.

- Toit oli hea. Mulle meeldis, kui sai võrkpalli liivas mängida ja teistel punkte lugeda. Tore oli ka vaba aeg ja toad olid mugavad. Matk oli tegelikult tore ja suusatada oli lihtne tänu õpetajate juhedamisele.

- Ülitore on olnud. Toit oli üllatavalt hea ja tubades mõuns olla. Radadel suusatada ka väga äge. Ei oskagi muud öelda, kui aitäh!

Kokkuvõtteks võib öelda, et sõltumata ilmaoludest on suusalaager õpilaste jaoks oluline, sest pikalt koos olles õpitakse paremini  üksteist tundma, toime tulema erinevate situatsioonide ja väljakutsetega, piisav füüsiline koormus aitab kaasa üldise heaolu ja õppevõime suurenemisele ning eemalolek viib koolis või kodus tekkinud muremõtetest kaugemale. Täname kõiki õpetajaid, õpilasi ja Jõulumäe Tervisespordikeskuse töötajad (eriti kokkasid), kes panustasid meie kooli III suusalaagri kordaminekusse!

Vaata ka fotogaleriid.